Friday, November 20, 2009

w.e.e.k.e.n.d.

Nu är det helg! Jag har gett mig själv en dag ledigt från dieten. Lördagen. Då ska jag på kalas och kommer oundvikligen dricka sött och äta fett (and the other way around)! Men jag ska även se till att få in träning, helst både ikväll och imon.. På söndag lär jag nog inte vara vid mina sinnens fulla bruk, så vi kan glömma den.

Just det! När jag ställde mig på vågen i morse så såg jag att jag faktiskt redan nått mitt viktminskningsmål - 4000 gram!! Hur galet är inte det! Så stolt, så stolt. Men vi ska minsann inte sluta med diet/träning för det, vi fortsätter på samma spår. Ska försöka få rutin på träningen, och äta mer varierat. Allsidigt.

Summering av träningsveckan hittills då:

Mån - Ingen träning.
Tis - Step pass på gymmet + 15 min löpband
Ons - Riktigt dåligt väder, så istället för jogg blev det ca 45 min styrketräningsövningar hemma
Tors - Löpband på gymmet: 1h04min, 10.21 km, 700 kcal brända. Mycket stolt över mig själv, ca 15 min powerwalk och 45 min jogg :) Det kändes otroligt skönt efteråt! Kan inte fatta att jag faktiskt orkar jogga så länge på band.. Det är helt fantastiskt när jag tänker på hur det var förut, så dålig kondis man hade. Anledningen till att det blev 1 timme och 4 min var för att när jag började närma mig timmen så såg jag hur nära jag var att bränna 700 kcal jämnt, så jag fortsatte i 4 min extra för att nå dit :P Fult.

Nu ska jag packa träningskläder för ikväll och imorgon, sen ska jag sätta mig på ett tåg till föräldrarna i Viken! Ciao!

-Madde

No comments:

Post a Comment