Wednesday, November 11, 2009

Sova Jobba träna, men inte äta? : (

Hej, äntligen får Malla aset ur lådan och gör sitt första inlägg, härligt!
Vilket jobb det är att bara försöka inte äta kolhydrater och få igång en regelbunden träning. Ja, hur är det tänkt att man ska hinna allt man vill? Ända sedan jag kom tillbaka från semestern har tiden vart knapp och vart mycket att fixa med ny lägenhet och att pynta till den så att man ska trivas i vintermörkret. Saker och ting börjar äntligen falla på plats, vissa saker som fattas dock, t ex det viktigaste, soffan! Har inte hittat den ännu, tror jag, men den är inte långt borta de känner jag på mig. Sen har vi även en försvunnen spegel och tamburmajor som jag vill ha i hallen.

Som Madeleine nände i förra inlägget så äre en ny Hard core vecka, denna gången äre på riktigt och vi är båda på bollen och gör så gott vi kan. De jobbiga är ju bara att så fort man vill göra någonting roligt med vänner så innefattar det alltid sånt som inte får göra egentligen... som att äta något gott eller jättegott!! Detta gynnar inte hard core veckan, så för varje dumt steg man tar dessto mer hard core måste man bli.

Som idag, Jojjo och jag har bokat in en myskväll med te och scones för att tillsammans se på Bonde söker fru, ett av höstens roligaste serier. Så de blev några scones med tropisk marmelad, blåbärs marmelad och Wästgötaost, sjukt gott var det, vilket innebär att det får lov att bli en extra tidig morgon för Malla, en jogging tur är ett måste för att inte förstöra hard core veckan. Sen äre ju även så att jag har fredagsfika på jobbet på freda, så nu har jag just bakat en chokladkaka som jag ska bre på choklad cremé ovanpå och sedan toppa med kokos, de blir ungefär som kärleksmums eller snoddas. Jag får väl ta mig en strimla till kak bit på fredags eftermidden när klockan börjar närma sig 15. För att inte tala om den prinsess tårta som Madeleine och jag ska inhandla till Mireilles födelsedags kalas. Ojojoj, här mölar jag på om kakor och sånt som inte ska nämnas på denna blogg.

För att återgå till träningen så var jag ute på en joggingtur igår, det blev 15 min promenad och 30 min löpning, jag avslutade såklart passet med vår fantastiska Rocky ritual vid trappan, tog även en extra runda i slutet runt fontänen för att bli extra utslagen. När jag kom hem plockade jag fram vikterna och körde armstyrka, mage och rygg. Väldigt skönt! Styrke passet var varierat och varade i ca 30 min.

I mon bitti väntar ett nytt träningspass, eftersom jag måste gå upp¨så tidigt har jag slängt ut träningskläderna på golvet så de är bara att kasta på sig på möra. Har även valt ut vardagskläder som jag lagt på puffen.

Tack för nu, är strax tillbaka!

No comments:

Post a Comment