Monday, November 16, 2009

Hittade nått i helgen, sen pladask!

Nu är jag här igen och skriver : ) Så himla skoj! Mina planer för kvällen har ju inte uppfyllts på någon punkt, haha, skjuter det in i framtiden. Träffade upp Madde på stan efter jobbet och fick uppdatering om hennes helg och tvärtom. Vi vandrade runt på stan en liten stund men kunde inte prestera något så vi gick hem till mig. Efter att vart i viken under helgen så var mitt kylskåp typ tomt, eller ja, jättetomt. De blev som vanligt numera en skål fiberhavregrynsgröt med äppelbitar av märket Gala, som är favvo äpplet. Sen toppade vi skålen med blåbär/hallon sylt och hjortonsylt. Till detta serverades en sojalatte och till efterätt så barskrapade vi mina två Ben and Jerry burkar till pappersbotten. De var vi inte värda men åt ändå.

Min helg har innefattat rätt bra med träning men alldeles för mycket av det goda. Så tyvärr så gick de nog jämt ut, vilket är bättre än att de går åt h*****te. Men är inte alls nöjd!
Ok, de var tidig lördag morgon, jag låg i sängen och misstänkte att det regnar, för de kan man som höra när man är hos mina föräldrar, som att sova i tält ungefär när man hör hur det splattrar på taket. Men jag var taggad och vädrat skulle inte hindra mig. Jag steg upp, klädde på mig min adidas kostym, ja, de känns som att man är en löpande adidas reklam pelare. I alla fall på utsidan, på insidan så har jag ju Crafts varma goa underställ. Jag smaskade i mig en banan och en liten macka med ost på för att få lite energi till jogging passet. Vi hade bestämt dagen innan att Pappa skulle bli promenad befriad så jag skulle ta med mig Saga ut på min löparrunda och Syrran skulle ta lilltösen Ella på en promenad. Saga var jätteduktig, de var lite halt på vägen så man fick vara på sin vakt för de var lite snöblandat regn. Jag började med att powerwalka ca 30 minuter för att sedan påbörja löpningen som tog ca 30 min skulle jag tro. Ett bra och effektivt pass som avslutades med en stark tempoökning som gjorde att jag kände mig utpumpad och tillfredsställd. Jag var väldigt blöt av att regn och svett, inifrån och ut, de är ett härligt tecken på att man har utsatts för både väder och bra träning. Än så länge är jag nöjd. De var snarare när vi kom hem till Elin och Livan som det urartade för hon hade bakat en kladdkaka, den serverades med äkta vaniljglass från Sia, sjukt gott och jag tror jag åt typ halva kakan. Japp, de är sant! Madde du kan skippa denna delen, inte värt at veta. Men jag och Livan kom så bra överrens, Liv är Elins bebis, lite drygt en månad gammal, supersöt och snäll, hoppas hon inte förblir tunnhårig när hon blir äldre bara ; ) Elin tog en jättefin bild när jag håller Livan som ligger utfläkt i min famn som en hund, och jag är så stolt över den, så fin! Vi planerade Livans blivande dop klänning, vi gick igång på detaljer och material som kommer bli så fint! Jag gjorde mönstret till klänningen igår, en bra början. På kvällskvisten åkte syrran och jag tillbaka till Årsunda igen för att äta middag med Mamma och Pappa, mamma hade bestämt att vi skulle äta Tacos. Det roliga är att jag och Jojjo pratat om just Tacos och att de är lite ute att äta Tacos, men att i mindre städer/hålor så är det fortafarande det man lyxar till det med på helgerna. Så roligt! Men de är ju gott som tur är. Iaf så måste jag också berätta vad som hände på vägen hem från Elin... min syster lurade mig in i fällan!!! Hon ville inte ha vitlöks cremé fraishe till tacosen så hon skulle in och köpa gräddfil på statoil, men inte kommer hon ut med bara gräddfil, nej hon hittade även en påse godis med salt lakrits från Panda!!! en nyhet som hon inte ville missa! Vid detta laget så är vi båda väldigt hungriga och jag kunde inte hålla fingrarna i styr, vi är båda väldigt svaga för just salt lakrist, och denna var så mjuk och färsk att den smälte i munnen... madde du läser inte detta heller!

Efter Tacosen så tog mamma fram chirba och då åt jag lite sånt också, måste jag verkligen berätta allt!

På söndagen så gick jag upp för att sitta inne och småpyssla lite och sedan påbörja träningspasset tillsammans med Ella. Hon är ju inne i den busiga valpfasen och kunde inte hålla sig i styr riktigt. Men är ändå nöjd med hennes insats och min egen. Blev nog en promenad på ca 20 min för att sedan övergå till en joggingtur på ca 30 min, även idag regnar det vilket gör att det är geggigt och lerigt på grusvägar, både jag och Ella var täckta i lera när vi kom hem igen. Resten av eftermiddan sitter jag och mamma och tjötar, jag läser min post och har fått Vasalöparen, jag får sån otrolig känsla av att jag vill åka vasaloppet igen och bestämmer mig för att satsta gärnet för att förbättra mitt resultat från detta år. Min plan är väl lite löst att fixa den Svenska klassikern, de tycker jag skulle vara grymt! Måste försöka, men har ett problem, Vasaloppet är redan fullt och jag måste hitta en biljett, annars är jag körd.

Det börjar bli sent, jag ska sova och hoppas av hela min kropp att jag går upp och tränar i mon bitti!

Tack för denna gång!
/malla

No comments:

Post a Comment