Friday, November 13, 2009

- Fredag -

Madeleine här. Tänkte summera min träningsvecka lite snabbt först:

Måndag - Dansstep klass på Sats - en kombinerad dans- aerobics- och stepklass med lite mer avancerad koreografi - riktigt utmattande! Mina ben var helt döda efteråt!

Tisdag - Invigde mina nya Adidas/Gore-Tex jogging skor som jag o Malin fyndat på Adidas utförsäljningen i lördags! Dom va jätte sköna!! Inga skavsår, och fick inte heller ont på framsidan av benet under knäna som jag brukade få av mina gamla skor! Det blev 30 min jogg, fick köra Rocky-stepsen i trapphuset istället då jag var ute och sprang i Täby, vilket förövrigt är mitt nya tillhåll. Efter joggingturen så körde jag lite styrketräning hemma, core och ben fick det bli.

Onsdag: Powerstep klass på Sats: konditionsträning på stepbräda kombinerat med styrketräning med skivstång! Mkt bra pass och en riktigt trevlig instruktör!

Torsdag: CorePuls pass på Sats: Konditions- och styrketräning med balansbräda. Att jogga på en balansbräda är inte det lättaste, hade inte fullkontroll där måste jag medge - snubblade av några gånger, något jag tyckte jag skötte det ganska elegant ändå.

Maten hittills denna veckan har varit ok. Det har blivit en hel del ägg, det känns ibland som att det är det enda jag äter :/ och frukt. Så dålig på att variera kosten. Jag o syrran måste gå och handla snart så vi kan börja laga ordentlig mat. Soppa kanske, eller vad säger du Malin? :P

Gårdagen, som jag nämnde i ett tidigare inlägg, var ju undantaget i hardcore veckan. Igår firade vi min lillasyster Mireille som fyllde 17 år. Det blev en jätte trevlig middag hemma hos brorsan där vi åt allt förbjudet :D Och gott var det! Brorsan hade lagat hela middagen dessutom - trodde jag inte :) Så duktig! Jag o Malin införskaffade en tårta på vägen dit också - den va super god den med! Sen när vi gick hem kändes det som att tårtbiten satt precis i svalget! Men det var det värt! Riktigt trevlig middag var det iallafall och jag tror Mireille var ganska nöjd med kvällen också!

Idag blir det kanske lite styrketräning hemma, orkar inte engagera mig i att ta mig till gymmet - det är så krångligt att ta sig dit. Här i Täby alltså. Man måste gå en massa omvägar för att det bara är motorvägar överallt, en resa som med bil säkerligen skulle ta mindre än 5 min, tar typ 50 min till fots. Helt sjukt.

That's it for now. Laters!

No comments:

Post a Comment